Școala Gimnazială Nr. 1

Com. Valea Iașului

PROCEDURĂ din 11 ianuarie 2024

pentru completarea declarațiilor de interese de către personalul didactic de predare

 

+  Articolul 1Articolul 2(1) În înțelesul prezentei proceduri, următorii termeni se definesc astfel:

a) declarație de interese - documentul scris, redactat pe propria răspundere, prin depunerea căruia cadrul didactic de predare confirmă că asigură echitate și obiectivitate în activitatea de predare-învățare-evaluare și că nu desfășoară activități de pregătire suplimentară contra cost pentru elevii de la clasa/clasele la care este încadrat în anul școlar în curs;

b) meditații - activitățile de pregătire suplimentară contra cost pentru elevii de la clasa/clasele la care este încadrat personalul didactic de predare;

c) responsabil pentru declarațiile de interese - persoana responsabilă cu asigurarea implementării la nivelul unității de învățământ a prevederilor prezentei proceduri privind declarațiile de interese.

(2) În cuprinsul prezentei proceduri, următorii termeni se abreviază astfel:

a) Ministerul Educației - ME;

b) Inspectoratul școlar județean/Inspectoratul Școlar al Municipiului București - ISJ/ISMB.

Articolul 3La nivelul fiecărei unități de învățământ, prin decizia directorului, se desemnează o persoană responsabilă pentru declarațiile de interese.

Articolul 4Prezenta procedură se comunică unităților de învățământ de către ISJ/ISMB, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta procedură, în termen de 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Articolul 5(1) Personalul didactic de predare declară în scris, pe propria răspundere, sub sancțiunile prevăzute de Codul penal pentru falsul în declarații, că nu desfășoară activități de pregătire suplimentară contra cost pentru elevii de la clasa/clasele la care este încadrat în anul școlar în curs.

(2) Declarația de interese cuprinde norma didactică și activitățile de predare la clasa/clasele la care personalul didactic de predare este încadrat în anul școlar în curs, conform modelului standard prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta procedură.

(3) Până la data de 31 decembrie a fiecărui an, personalului didactic de predare îi revine obligația să completeze declarația de interese.

(4) Personalul didactic de predare angajat ulterior datei de 31 decembrie completează și depune declarația de interese în termen de 5 zile de la angajare.

(5) Pentru declararea intereselor, datele se completează cu informațiile valabile la data completării declarației.

(6) Formularul privind declarația de interese este pus la dispoziția personalului didactic de predare, în format electronic, pe pagina de internet a unității de învățământ preuniversitar sau, la cerere, în format letric, de către responsabilul pentru declarațiile de interese.

Articolul 6(1) Responsabilul pentru declarațiile de interese și directorul unității de învățământ au obligația verificării concordanței informațiilor specificate în declarațiile de interese, de către persoanele care au obligația de a le completa, cu informațiile transmise compartimentului resurse umane din cadrul ISJ/ISMB prin proiectul și planul de încadrare.

(2) Cadrul didactic încadrat în două sau mai multe unități de învățământ completează o singură declarație de interese, conform modelului standard prevăzut în anexa nr. 2, și depune câte un exemplar completat la fiecare unitate de învățământ.

Articolul 7(1) După emiterea deciziilor de repartizare pe post, ISJ/ISMB comunică unităților de învățământ preuniversitar obligativitatea de a monitoriza depunerea declarației de interese de către personalul didactic de predare astfel repartizat.

(2) Responsabilul pentru declarațiile de interese de la nivelul unității de învățământ informează personalul didactic de predare în ceea ce privește termenele și condițiile în care se completează declarațiile de interese, precum și cu privire la actualizarea declarației în situația în care, pe parcursul anului școlar, apar modificări în încadrare care necesită actualizarea declarației.

(3) Informarea personalului cu privire la obligativitatea completării/actualizării declarațiilor de interese, la termenele-limită de depunere a acestora, se realizează prin nota de informare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezenta procedură. Nota de informare se transmite prin e-mail sau personal cu semnare pentru luare la cunoștință.

Articolul 8(1) Personalul didactic de predare depune personal declarațiile de interese la persoana desemnată ca responsabil pentru declarațiile de interese.

(2) Pe perioada detașării, personalul didactic de predare depune declarația de interese la unitatea de învățământ preuniversitar la care a fost detașat.

Articolul 9(1) În momentul primirii declarației de interese, din partea persoanelor care au obligația completării lor, responsabilul le înregistrează în Registrul declarațiilor de interese, atribuind câte un număr de ordine din registru, conform anexei nr. 4 care face parte integrantă din prezenta procedură.

(2) Registrul declarațiilor de interese se întocmește în formă scrisă și electronică.

(3) La data înregistrării declarației în Registrul declarațiilor de interese, responsabilul eliberează deponentului o dovadă de primire, întocmită conform anexei nr. 5 care face parte integrantă din prezenta procedură.

(4) Responsabilul primește declarațiile, le scanează și le salvează în folderul „personal-didactic-de-predare/declarații-interese/an/lună_unitatea-de-învățământ“ cu denumirea „nume_prenume“ pentru fiecare deponent.

Articolul 10(1) Ulterior înregistrării declarației de interese și eliberării dovezii de primire, responsabilul pentru declarațiile de interese are obligația de a verifica, în termen de 10 zile, corectitudinea completării acestora.

(2) Verificarea completării rubricilor specifice declarației de interese de către responsabilul pentru declarațiile de interese presupune verificarea formei în care s-au completat aceste rubrici, respectiv verificarea modului de completare a datelor.

(3) Responsabilitatea referitoare la conținutul datelor completate și a corespondenței acestora cu realitatea aparține persoanei care are obligația completării declarației de interese.

Articolul 11(1) În urma primirii și verificării modului de completare a declarațiilor de interese, în cazul în care responsabilul pentru declarațiile de interese constată neconcordanțe între cerințele legale de completare a declarațiilor de interese și completarea propriu-zisă a acestora, întocmește o adresă de rectificare a declarațiilor de interese, potrivit anexei nr. 6 care face parte integrantă din prezenta procedură, în termen de 10 zile de la primirea declarațiilor.

(2) Adresa de rectificare a declarațiilor de interese, semnată de către responsabilul pentru declarațiile de interese, se transmite personalului didactic de predare care trebuie să rectifice aceste documente, prin intermediul poștei electronice sau la domiciliul acestuia, pe bază de scrisoare recomandată.

Articolul 12(1) Rectificarea declarațiilor de interese de către personalul didactic de predare căruia i s-a transmis adresa de rectificare conform art. 11 alin. (2) se face în termen de cel mult 30 de zile de la transmiterea adresei.

(2) Rectificarea presupune completarea unei noi declarații de interese, având în vedere aspectele semnalate în adresa de recomandare de rectificare.

(3) Personalul didactic de predare, care în urma adresei de rectificare completează o nouă declarație de interese, are obligația depunerii documentului/documentelor la responsabilul pentru declarațiile de interese.

(4) Declarațiile rectificate pot fi însoțite de documente justificative.

(5) Rectificarea declarației de interese poate fi inițiată și de către personalul didactic de predare, în termen de 40 de zile de la depunerea inițială.

Articolul 13(1) După expirarea termenului de depunere a declarațiilor de interese, responsabilul pentru declarațiile de interese întocmește o adresă conform anexei nr. 7 care face parte integrantă din prezenta procedură și o transmite pe e-mail sau în format letric personalului didactic de predare care avea obligația completării declarației de interese, prin care se solicită transmiterea punctului de vedere, în scris, cu privire la motivul nedepunerii sau depunerii cu întârziere a acesteia.

(2) Personalul didactic de predare care primește adresa menționată la alin. (1) are obligația transmiterii unui răspuns justificat sau a depunerii declarației de interese în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii adresei.

Articolul 14Responsabilul pentru declarațiile de interese întocmește, până la data de 1 februarie a anului în curs, lista cu personalul didactic de predare care nu a depus în termen și/sau care a depus cu întârziere declarațiile de interese, însoțită de punctele de vedere primite din partea acestuia.

Articolul 15(1) Primirea și înregistrarea declarațiilor de interese rectificate se realizează astfel:

a) declarațiile de interese rectificate se depun de către persoanele cărora li s-a recomandat rectificarea la responsabilul la care declarațiile au fost depuse inițial; acestea pot fi însoțite de documente justificative;

b) la data primirii declarațiilor rectificate, acestea se înregistrează în Registrul declarațiilor de interese, completându-se rubrica „Schimbări intervenite în declarația de interese“ cu mențiunea „da“;

c) mențiunea „da“ se completează cu datele de identificare ale ultimei declarații depuse conform dispozițiilor legale.(2) Verificarea declarațiilor de interese rectificate se realizează conform prevederilor art. 10.

Articolul 16Declarațiile de interese sunt publice, responsabilul de la nivelul unității de învățământ având obligația de a le publica pe site-ul unității de învățământ, anonimizând datele cu caracter personal, cu excepția numelui și prenumelui cadrului didactic, în termen de 10 zile lucrătoare de la data împlinirii termenului prevăzut la art. 14, precum și de a le păstra în original și depozita corespunzător .

Articolul 17Persoanele care au obligația depunerii declarațiilor de interese:

a) iau la cunoștință cu privire la completarea declarațiilor de interese, conform prevederilor art. 5;

b) completează, pe propria răspundere, toate rubricile specifice declarației de interese, semnează și datează documentul;

c) depun personal declarația de interese la responsabilul pentru declarațiile de interese, în termenul legal;

d) rectifică declarația de interese la recomandarea responsabilului privind implementarea prezentei proceduri, dacă este cazul, și o depun în termenul legal;

e) transmit punctul de vedere, în scris, cu privire la motivul nedepunerii sau depunerii cu întârziere a declarației de interese, în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii adresei de la responsabilul pentru declarațiile de interese, dacă este cazul.

Articolul 18Responsabilul pentru declarațiile de interese are următoarele atribuții:

a) comunică persoanelor care au obligația să completeze declarațiile de interese termenul necesar depunerii formularelor;

b) oferă consiliere și sprijin personalului didactic de predare în procesul de completare și depunere a declarațiilor de interese;

c) preia declarațiile de interese depuse de persoanele care au această obligație;

d) eliberează dovada de primire angajatului care a depus declarația de interese;

e) verifică declarațiile de interese din punctul de vedere al respectării formatului acestui document și al modului de completare a tuturor rubricilor specifice;

f) întocmește adresele de rectificare transmise personalului didactic de predare care nu a completat corespunzător declarația de interese;

g) transmite cu adresă de înaintare, în format electronic, declarațiile de interese și Registrul declarațiilor de interese la ISJ/ISMB;

h) întocmește, verifică și semnează adresele de solicitare cu privire la nedepunerea sau depunerea cu întârziere a declarațiilor de interese;

i) întocmește și verifică lista persoanelor care nu au depus sau care au depus cu întârziere declarațiile de interese;

j) înregistrează declarațiile de interese depuse, precum și pe cele rectificate în Registrul declarațiilor de interese, folosind un program electronic;

k) arhivează declarațiile de interese în condiții corespunzătoare.

Articolul 19Directorii unităților de învățământ preuniversitar au obligația de a se asigura că:

a)   personalul didactic de predare din subordine depune în termenele prevăzute în prezenta procedură declarațiile de interese/declarațiile de interese rectificate la responsabilul pentru declarațiile de interese;

 

b)   responsabilul pentru declarațiile de interese își îndeplinește atribuțiile conform prezentei proceduri.

 

Articolul 20(1) Nedepunerea declarațiilor de interese în termenele prevăzute de prezenta procedură, precum și nedeclararea activităților de pregătire suplimentară (meditații) pentru elevii de la clasa/clasele la care este încadrat personalul didactic de predare sau declararea acestora cu trimitere la alte înscrisuri constituie abatere disciplinară.(2) Nerespectarea obligațiilor legale, prevăzute în prezenta procedură, de către directorii unităților de învățământ și de către persoanele responsabile cu implementarea prevederilor prezentei proceduri constituie abatere disciplinară.

Articolul 21Ministerul Educației elaborează/actualizează permanent Ghidul pentru completarea declarațiilor de interese, care poate fi consultat pe pagina de internet a acestuia.

 

DECLARAȚIE DE INTERESE

 

 

Subsemnatul/Subsemnata, ........................................., având norma didactică de .............., la unitatea/unitățile de învățământ preuniversitar ...................................., CNP ......................................., domiciliul ..........................................................,declar pe propria răspundere, sub sancțiunile prevăzute de Codul penal privind falsul în declarații, că în anul școlar ............. am următoarea încadrare și nu desfășor activități de pregătire suplimentară contra cost pentru elevii de la clasa/clasele la care predau:

 

1. Activități de predare:

Unitatea de învățământ - denumirea și adresa -

Disciplina

Clasa

Anul școlar

1.1…...

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

Data copmpletării                                                      Semnătură

-------------------------                                               -------------------

 

 

  Ştiri  
  ANUNT CONCURS INGRIJITOARE  
  2022-09-08 18:46:42  
 

 

ANUNȚ POST VACANT

 

În data de 28.09.2022, ora 10.00, Școala Gimnazială Nr.1 organizează concurs pentru ocuparea postului:

  • ÎNGRIJITOR GRUPĂ PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR LA ȘCOALA PRIMARĂ MUSTĂȚEȘTI/ GPP MUSTĂȚEȘTI – 1 post

Postul este de tip contractual, pentru o perioada nedeterminată,  cu un program normal de lucru de 8 h/zi.

Dosarul va conține în mod obligatoriu urmatoarele documente:

1.      Cererea de înscriere la concurs adresată directorului Școlii Gimnaziale Nr.1, Valea Iașului;

2.      Curriculum vitae, redactat potrivit H.G. nr. 1021/26.06.2004 pentru aprobarea modelului European de curriculum vitae;

3.      Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;

4.      Copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițîilor specifice ale postului solicitat de autoritate;

5.      Carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;

6.      Cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;

7.      Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 2 luni anterior derulării concursului de către medicul de medicina a muncii;

8.      Apreciere de la ultimul loc de munca.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Termen depunere dosare:

Dosarul se depune la secretariatul Școlii Gimnaziale Nr.1 Valea Iașului, până la data de 14 septembrie 2022, ora 15.00

 


Conditii de participare:

Poate participa la concursul pentru ocuparea unui post vacant persoana care îndeplinește urmatoarele condiții, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.


Conditii specifice de participare:

a)  Studii generale sau studii medii;

b)  Abilităţi de relaţionare-comunicare cu elevii/preșcolarii, părinții și personalul unităţii de învăţământ;

c)   Abilităţi pentru munca în echipă;

d)   Disponibilitate pentru program flexibil (intrerupt,prelungit);

e) Cunoștințe privind folosirea cunoștințelor de lucru și a produselor de curățenie;

f) Efectuează și alte sarcini trasate de către conducere în limita capacității sale fizice și intelectuale;

g) Cunoștințe de legislație privind locul de muncă;

h) Cunoașterea și respectarea regulamentului de ordine interioară;

i) Să aibă domiciliul cât mai apropiat de locul de muncă.

 

Concursul se organizeaza la sediul Școlii Gimnaziale Nr.1 Valea Iașului..

 

Candidații care au dosarul complet, susțin următoarele  probe:

1)       28 septembrie 2022, ora 10:00: proba scrisă;

2)       28 septembrie 2022, ora 13.00: proba practică;

3)       28 septembrie 2022, ora 14:00: proba interviu

Rezultatele se afișeaza la avizierul școlii în data de 28 septembrie 2022, ora 17.00. Contestațiile se depun la secretariat în data de 30 septembrie 2022, între orele 14.00 și 18.00.

 

Tematica și Bibliografia stabilită pentru concurs:

•         Reguli de efectuare a curățeniei în școala.

•         Metode de dezinsecție  si dezinfecție;

•         Noțiuni fundamentale de igienă;

•         Securitate si sănătate în muncă și PSI.

 

Bibliografia:

 

Legea nr. 319\2006 referitoare la sănătatea si securitatea în muncă;

Legea nr. 307\2006 referitoare la apărarea împotriva incendiilor;

Norme de igienă privind unitățile pentru ocrotirea, educarea si instruirea copiilor   și tinerilor – Ordin Ministrului Sănătătii nr. 1955/18.10.1995

 

 
  Perioada de înscrieri la gradinită  
  2022-06-07 13:03:38  
 

Părinții își pot înscrie copiii cu vârste cuprinse între 3-5 ani la grădiniță în anul școlar 2022-2023, începănd cu data de 16.05.2022, în cazul celor care se reînscriu, iar din 30.05.2022 se mai fac înscrieri pentru cei care frecventează prima data o gradinită

 
  SITUAȚIE VACCINARE  
  2021-10-31 16:27:14  
 

La Școala Gimnazială Nr. 1 Valea Iașului s-a vaccinat un procent de 48% din personalul angajat.

 
  CITEȘTE-MI 100 DE POVEȘTI  
  2021-03-13 22:18:55  
 

Școala noastră este înscrisă în Programul ”Citește-mi 100 de povești”, Asociația Ovidiu.ro. Prin intermediul acestui proiect vom apropia copiii de lumea cărților, le vom capta atenția și le vom dezvolta interesul pentru lectură.

 
  Inscrierea la clasa pregatitoare  
  2019-02-24 09:42:47  
 

28.02.2019 - ZIUA PORTILOR DESCHISE

26.02 - 20.03.2019 - Realizarea evaluarii psihosomatice a copiilor

26.02 - 22.03.2019 - Comunicarea rezultatului evaluarii

4 - 22.03.2019 - Completarea cererilor de inscriere in clasa pregatitoare

11.04.2019 - Afisarea listei finale a copiilor inscrisi in clasa pregatitoare

 
  Selecția pentru clasa pregătitoare  
  2016-03-13 05:46:44  
 

             CLASA PREGĂTITOARE

                 În situaţia în care pentru o anumită şcoală sunt mai multe solicitări decât numărul de locuri disponibile departajarea copiilor înscrişi se va face în raport cu următoarele criterii:

a) existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului;

b) existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de ambii părinţi sau provine de la o casă de copii;

c) existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de un părinte sau provine dintr-o familie monoparentală;

d) existenţa unui document care dovedeşte că unul dintre părinţi este cadru didactic/cadru didactic auxiliar/angajat în învăţământ;

e) existenţa unui frate/a unei surori a copilului, înmatriculat/înmatriculată în unitatea de învăţământ la care se solicită înscrierea.     

                 Unităţile de învăţământ pot stabili criterii specifice, pe lângă cele obligatorii de mai sus, în cazul în care există mai mulţi copii care nu pot fi departajaţi de criteriile anterioare. Este interzisă includerea printre criteriile specifice a oricăror tipuri de teste, examene, etc. Stabilirea criteriilor specifice se face la începutul perioadei de înscriere şi se anunţă public. Modificarea lor ulterioară este interzisă. În cazul în care la o unitate de învăţământ, pe ultimul loc liber, este înmatriculat un copil din altă circumscripţie şcolara, fratele său geamăn/sora sa geamănă va fi admis/admisă la aceeaşi unitate de învăţământ, peste numărul de locuri alocat.

 
  Scrisoare pentru parinti  
  2016-02-02 17:23:27  
 

Dragi părinţi,

 

Vă invităm să veniţi alături de noi, pentru a derula proiectul de parteneriat „Școală-Familie”. Împreună vom construi o relaţie mai bună între şcoală şi familie, pentru binele copilului dumneavoastră.

Acest program nu-şi propune să substituie clasicele şedinţe cu părinţii, dar pe lângă acestea este bine să se lucreze şi altfel cu părinţii, pentru dezvoltarea colaborării şcoală – familie.

În timpul întâlnirilor se vor aborda diverse teme, de larg interes pentru dezvoltarea şi educarea copilului. Temele vor fi abordate într-o manieră atractivă, cu pronunţat caracter interactiv. Pentru început ne vom cunoaște mai bine, iar apoi vom participa la multe acțiuni benefice în formarea personalității copilului.

Succesul copiilor noştri depinde de noi. Vă aşteptăm!

 

Prof. înv. primar

Grigore Maria Ionela