Școala Gimnazială Nr. 1

Com. Valea Iașului

PROCEDURA OPERATIONALPRIVIND CONSTITUIREA FORMATIUNILOR DE STUDIU LA CLASA PREGATITOARE ISCOALA, PENTRU ANUL SCOLAR 2023-2024

 

1. Lista responsabilităţilor cu elaborarea, verificarea siaprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei încadrul ediţiei procedurii operaţionale.

 

 

ELEMENTE PRIVIND

RESPONSABILII/

OPERATIUNEA

NUMELE SI

PRENUMELE

FUNCTIA

DATA

SEMNATURA

 

1

2

3

4

5

 

Elaborat

Crai  Simona

Teeodorescu Camelia

Gherghinoiu Ioana –

Alexandra

 

Comisia de înscriere a copiilor în

Invätämântul primar, pentru anul

2023-2024

03.04.2023

 

 

Verificat

Ilie Didona

Coordonator CEAC

04.04.2023

 

 

Avizat

Marin Sabina

Director 

04.04.2023

 

 

Aprobat

Marin Sabina

Director

05.04.2023

 

 

 

 

2. Situaţia editiilor si a reviziilor în cadrul procedurii operaţionale

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

crt

Ediţia sau dupăcaz, revizia în cadrul ediţiei

Componenta

revizuită

Modalitatea

reviziei

Data la care se aplică prevederile ediţiei sau

reviziei/ediţiei

 

 

 

 

 

 

 

2.1

Ediţia I

x

x

04.05.2020

 

2.2

Edilia a II-a

Revizia 0

 

06.04.2023

 

     3. Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei 

      procedurii operaţionale

 

Scopul

difuzării

Ex.nr.

Compartiment

Funcţia

Numele şi

prenumele

Data

primirii

Semnătura

1

2

3

4

5

6

7

8

3.1

aplicare

1

Secretariat

Pers.didactic

Secretar

profesori

Sandu Georgeta

05.04.2023

 

3.2

informare

2

Comisia de înscriere a copiilor în

Invätämântul primar, pentru anul

2023-2024

Educatoare /Invatatori

Crai  Simona

Teeodorescu Camelia

Gherghinoiu Ioana –

Alexandra

 

05.04.2023

       

3.3

verificare

3

conducere

director

Marin Sabina

05.04.2023

 

3.4

evidenţă

4

secretariat

secretar

Sandu Georgeta

05.04.2023

 

3.5

arhivare

5

secretariat

secretar

Sandu Georgeta

05.04.2023

        

 

1. Scopul procedurii operationale

Prezenta procedura stabileste modul de constituire a formatiunilor de studiu in clasa pregátitoare, la nivelul  unitatii de invatamant din Școala Gimnazială Nr.1 Valea Iașului, perioada in care se vor constitui formatiunile de studio, modalitatea de repartizare a invatatorilor pe formatiunile de studiu.

2. Domeniul de aplicare a procedurii operationale

Prezenta procedura de constituire a formatiunilor de studiu a elevilor in clasa pregatitoare se aplicá, de catre conducerea școlii si va fi dusa la indeplinire de cátre fiecare cadru didactic.

Aplicabilitatea procedurii incepe dupa aprobarea ei de cátre Consiliul de administratie,apoi inregistrarea ei demararea derulárii etapei de constituire a formatiunilor de studiu.

Principalele activitáti de care depinde si/sau care depind de activitatea proceduralá:

5.I Aceastň activitate depinde de activitatea si de furnizarea datelor de la urmatoarele compartimente:

3. invatamantůl primar si prescolar;
4. Conducere
5. Consiliul de Administratie al scolii

5.2 De aceasta activitate depind in cadrul activitatii efectuate urmatoarele compartimente:

6. Comisia invatamant primar prescolar; primar, gimnazial

  5.3 De aceastá activitate beneficiazá in cadrul activitatilor efectuate urmatoarele compartimente:

        Comisia de Curriculum 

Comisia Invatamant prescolar, primargimnazial .

7. Documente de referintä (reglementäri) aplicabile activitätii procedurate.
1. Legislatie primará
8. Legea educatiei nationale nr. I/ 2011, cu modificärile completärile ulterioare;

 Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/20.04.2018, publicat in M.Of. nr. 387 din 7 mai 2018, privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entitätilor publice, cuprinzând standardele de management / control intern la entitälile publice pentru dezvoltarea sistemelor de control intern managerial. 

1. Legislatie secundarä

 Ordinul M.E. Nr. 3445/17.03.2022 privind aprobarea Metodologiei de înscriere a copiilor în învätämantul primar pentru anul scolar 2022-2023 a Calendarului înscrierii în învätämântul primar pentru anul 2022-2023;

 O.M.E. nr. 3704/17.02.2023 privind aprobarea Calendarului înscrierii în învãtãmântul primar pentru anul scolar 2023-2024; 

9. Ordonanta Guvern Nr.137/2000 privind prevenirea sanctionarea tuturor formelor de discriminare cu modificärile completärile ulterioare —„Modalitatea de repartizare a elevilor pe criteriul alfabetic este în deplina concordanta cu prevederile O. G. nr. 137/2000privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare cu modificãrile si completãrile ulterioare, republicatå; 
10. OMENCS nr. 6134/2016 privind interzicerea segregärii scolare în unitätile de învätämânt. 
1. Alte documente, inclusiv reglementäri interne ale entitätii

 Regulamentul cadru de organizare functionare al  Școlii Gimnaziale Nr.1 Valea Iașului.

11. Regulamentul de organizare funclionare a Inspectoratului Scolar Judelean Arges
12. Regulamentul de Organizare Functionare a Unitätilor de Învätämânt Preuniversitar (ROFUIP), aprobat prin O.M.E. nr. 4183/04.07.2022;
13. Circuitul documentelor.

 

 

14. Definitii prescurtäri ale termenilor utilizati în procedura operationalä
1. Definitii ale termenilor

Nr.

Crt.

Termenul

Definitia sau dacä este cazul, actul care defineste termenul

I.

Monitorizare

Activitate cu rol de îndrumare sprijin a unitätii de învätämânt

2.

Procedura Operationalä

Prezentarea formalizata, în scris, a tuturor pasilor care trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite a regulilor de aplicat

3.

Editie a unei proceduri operationale

Forma initialä sau actualizatä, dupä caz, a unei proceduri operationale, aprobatä difuzatä

4.

Revizia unei editii

Actiunile de modificare, adäugare, suprimare sau altele asemenea, dupä caz, a uneia sau a mai multor componenteale unei editii a procedurii operationale, actiuni care au fost aprobate difuzate

5.

Document

Act scris, întocmit cu prilejul efectuärii diferitelor operatii, pentru a servi ca dovadä a înaptuirii lor ca mijloc de fundamentare a înregisträrilor

6.

Destinatar

Orice persoanä cäreia îi este destinat în mod direct un document este obligat sä îl primeascä

7.

Scoala de circumscriptie

Fiecare locuintä este arondatä unei unitäti de învätämânt, aflatä în proximitatea sa, numitä în continuare "Scoala de circumscriptie"

8.

Circumscriptia

Totalitatea sträzilor arondate unitätii de învätämânt formeazä circumscriptia a unitätii de învätämânt respective

9.

Locuri libere

Diferenta dintre numärul de locuri alocate pentru un anumit nivel de clasä — clasa pregätitoare numärul de copii din circumscriptie care trebuie înscrisi la acest nivel de clasä

IO.

Formatiuni de studiu

Clase constituite în conformitate cu prevederile art. 63 din Legea 1/2011, cu modificärile completärile ulterioare.

2. Abrevieri ale termenilor

Nr.crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

1.

P.O.

Procedurä operationalä

2.

E.

Elaborare

3.

V

Verificare

4.

A

Aprobare

5.

Ap.

Aplicare

6.

Ah.

Arhivare

 

M.E.

Ministerul Educatiei

8.

C.A.

Consiliul de Administratie

9.

IS.J. Arges

Inspectoratul Scolar Judetean Arges

10.

O.M.E.

Ordin al Ministerului Educatiei

11.

C..J.R.A.E.

Centrul Judetean de Resurse si Asistentä Educationalä

12.

Metodologie

Metodologia de înscriere a copiilor în învñtämântul primar pentru anul 2022-2023

13.

Calendar

Calendarul înscrierii în învñtämântul primar pentru anul 2022-2023

 

15. Descrierea procedurii operationale

Dupä finalizarea procesului de înscriere a copiilor în învätämântul primar (etapa I etapa a II-a)  si dupa solutionarea de cätre inspectorat a oricärei alte situatii referitoare la înscrierea în învätämântul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educational al copilului, se vor constitui formatiunile de elevi, în baza prezentei proceduri.

Se va adopta un algoritm obiectiv de repartitie a elevilor în clasele pregätitoare, bazat pe transparentä si cu respectarea prevederilor OUG 137/2000, republicatä, cu modificärile completärile ulterioare, care sä previnä toate formele de discriminare.

Acest algoritm va tine seama si de recomandärile Consiliului National pentru Combaterea Discriminärii. Asadar, formatiunile de studiu ce urmeazä a se constitui pentru anul scolar 2023-2024, clasa pregätitoare, se vor realiza, la nivelul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Valea Iașului , cu respectarea principiilor urmätoare:

Principiul transparentei - concretizat in asigurarea vizibilitátii totale a deciziei si a rezultatelor, prin comunicarea periodicá adecvatá aacestora;

Principiul echitatii - in baza caruia accesul la invatare se realizeazň fárá discriminare;

Principiul asigurarii egalitatii de sanse in acest sens, in vederea unei transparente totale a procesului de constituire a formatiunilor de studiu si de repartizare a copiilor in unitatile de invátňmant, Inspectoratul Scolar va monitoriza, va controla si va indruma intregul proces, in vederea asigurarii egalitátii de sanse a copiilor la educatie.

Directorul/ directorul adjunct al unitátii de invátámánt informeazá cadrele didactice care vor prelua clasa pregátitoare de existenta prezentei proceduri si prelucreaza continutul acesteia.

1. Obiective:
16. Monitorizarea organizárii si desfasurarii repartizárii copiilor in clasa pregátitoare, la nivelul scolii, pentru anul scolar 2023-2024;
17. Repartizarea echilibratá a numarului de copii pentru  clasapregátitoare, la nivelul scolii, pentru anul scolar 2023-2024;
18. Solutionarea oricárei situatii legate de repartizarea copiilor in clasele pregátitoare, la nivelul unitátii de invátámánt preuniversitar, in interesul educational al elevului si in limitele legii;
19. Repartizarea invátatorilor la clasele pregátitoare, la nivelul unitátii de invátámánt pentru anul 2023-2024.
1. Moduł de lucru
1. Repartizarea copiilor la clasele pregátitoare, la nivelul unitátii de invatamánt preuniversitar

Se recomandň ca, in anul scolar 2022-2023, repartizarea copiilor care vor fi in clasa pregátitoare in anul scolar 2023-2024, in unitátile de invatamánt preuniversitar,  sa se realizeze in ordinea urmätoare, respectând criteriile de transparentä, echitate, nondiscriminare incluziune, conform art. 51, alin. (4) din OME nr. 3445/17.03.2022, astfel :

1. Se împarte lista cu elevii înscrisi, generatä de aplicatia SIIIR, în douä liste: lista F (cu fete), respectiv lista B (cu bäieti), fiecare ordonatä alfabetic.
2. Se trage la sorti lista (lista F sau lista B), cu care se începe repartizarea.
3. Elevii din lista trasä la sorti se distribuie alternativ, în fiecare din clasele pregätitoare (primul elev în clasa A, al doilea elev în clasa B, al treilea elev in clasa C s.a.m.d.), pânä la repartizarea tuturor elevilor din listä.
4. Primul elev din cea de-a doua listä cu elevi de repartizat va fi distribuit în clasa imediat urmätoare celei in care a fost repartizat ultimul elev din cealaltä listä trasä la sorti initial.
5. În situatia în care existä gemeni/tripleti înscrisi în clasa pregätitoare, în timpul repartizärii, se aplicä regula: primul repartizat il atrage dupä sine pe celälalt/ceilalti, în aceeasi clasä (la cererea scrisä a pärintilor).
6. In situatia în care existä elevi cu CES, în timpul repartizärii, acestia se vor distribui dupä regula:

primul copil cu CES rämâne în clasa în care a fost repartizat, al doilea copil cu CES va fi distribuit în urmätoarea clasä s.a.m.d.

7. În urma acestei repartizäri, în cazul unor situatii bine întemeiate, existä posibilitatea realizärii unui schimb de locuri între elevi, care se va realiza numai cu acordul pärintilor, în baza unor cereri care vor fi supuse analizärii aprobärii de cätre Consiliulul de Administratie al unitätii de învätämânt, aduse la cunosinta comisiei de înscriere în învätämântul primar din unitatea de învätämânt.
2. Repartizarea învätätorilor la clasele pregätitoare, la nivelul unitätii de învåtämânt 

Unitätea de învätåmânt obtine listele cu elevii, pe formatiuni de studiu, repartizati conform procedurii, precum învätätorii fiecärei formatiuni de studiu stabilite anterior, dupä ce au fost stabilite in cadrul comisiei de înscriere a copiilor în învätämântul primar, pentru anul 2023-2024 si aprobate in Consiliul de Administratie al scolii.

 

8.23 Planificarea operatiunilor a actiunilor activitätii

Prezenta procedurä este aplicabilä în Școala Gimnazială Nr.1 Valea Iașului cu nivel de învätämânt primar, din reteaua a judetului Arges respectându-se etapele perioada/data limitä, conform Calendarului aprobat prin OME nr. 3704/17.02.2023, dupä cum urmeazä:

Nr. crt.

Etapa

Responsabili

Termen

1.

Afisarea circumscriptiilor scolare a planului de scolarizare propus, respectiv a numärului de clase alocate, la fiecare unitate de învätämânt, inclusiv pe site-ul acesteia, dacä existä si pe site-ul IS J;

Afisarea, la sediul fiecärei unitäti de învätämânt pe site-ul acesteia, dacä existä, sau pe site-ul inspectoratului scolar, pentru unitätile de învätämânt care nu au site propriu, a informatiilor care permit pärintilor sä cunoascä activitatea specificä clasei pregätitoare din cadrul unitätii, cum ar fiposibilitatea organizärii procesului de învätämânt în cadrul unei grädinite aflate în structura scolara si/sau în consortiu cu scoala, posibilitatea organizärii programului „Scoala dupä scoalä", fotografii ale spatiului în care se desfäsoarä activitatea la clasa pre ätitoare.

Comisia judeteanä de înscriere în învätämântul primar

 

Comisia de înscriere în învätämântul primar, din unitatea de învätämânt

30.03.2023

2.

Postarea pe site-ul centrelor judetene de resurse asistentä educationalä/Centrului Municipiului Bucuresti de Resurse Asisten!ä Educationalä (CJRAE/CMBRAE) a modelului de cerere-tip (anexa nr. 2 la Metodologia de înscriere a copiilor în învätämântul primar, aprobatä prin Ordinul ministrului educatiei nr. 3.445/2022) pentru evaluarea dezvoltärii copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada I septembrie—31 decembrie 2023 inclusiv si care:

Comisia judeteanä de înscriere în învätämântul primar

CJRAE

Comisia de înscriere în învälämântul primar, din unitatea de învä ämânt

03.04.2023

 

20. nu au frecventat grädinita;
21. s-au întors din sträinätate

Afisarea programului de evaluare a copiilor la avizierul pe site-ul CJRAE/CMBRAE;

Postarea pe site-ul inspectoratelor scolare, respectiv al unitätilor de învätämânt cu nivel precolar/primar a modelului de cerere-tip (anexa nr. 2 la Metodologia de înscriere a copiilor în învä!ämântul primar, aprobatä prin Ordinul ministrului educatiei nr. 3.445/2022) pentru evaluarea dezvoltärii copiilor care au frecventat grädinita .si care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie—31 decembrie

2023 inclusiv

 

 

3.

Anuntarea, prin afisare, la sediul unitätii de învätämânt/pe site-ul acesteia, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitätile de învätämânt, în urma consultärii cadrelor didactice a partenerilor sociali sindicate, consiliul reprezentativ al pärintilor dupä verificarea existentei unor elemente de discriminare de cätre consilierul juridic al inspectoratului scolar, aprobate în consiliul de administratie al unitätii de învätämânt;

Anuntarea, prin aflsare la sediul unitätii de învätämânt/pe site-ul acesteia, a listei documentelor care sä dovedeascä îndeplinirea criteriilor specifice de departajare a procedurii privind constituirea formatiunilor de elevi.

Comisia de înscriere în învätämântul primar, din unitatea de învätämânt

Consilierul juridic al ISJ

Comisia judeteanä de înscriere în învätämântul primar

04.04.2023

4.

Evaluarea dezvoltärii copiilor care împlinesc 6 ani în perioada I septembrie—31 decembrie 2023 eliberarea recomandärii pentru înscrierea în învätämântul primar,

Pentru copiii care au frecventat grädinita:

• înregistrarea cererilor transmise/depuse la unitätile de învätämânt cu nivel prescolar pentru obtinerea recomandärii de înscriere in clasa pregätitoare; 

• eliberarea/transmiterea cätre pärinte de cätre unitatea de învä ämânt cu nivel prescolar a

Comisia de înscriere în învätämântul primar, din unitatea de învätämânt

CJRAE

Comisia judeteanä de înscriere in învätämântul primar

05.04.2023-

26.04.2023

 

recomandärii de înscriere în clasa pregätitoare sau în grupa mare, dupä caz; Pentru copiii care nu au frecventat grädinita sau au revenit din sträinätate:

22. înregistrarea de cätre CJRAE/CMBRAE a cererilor de evaluare, depuse/transmise de pärinti pentru copiii care îndeplinesc criteriile preväzute la art. 7 alin. (1) din ordin;
23. planificarea de cätre CJRAE/CMBRAE a organizärii evaluärii; afilirea comunicarea programärii pentru participarea la evaluare;
24. desfäsurarea evaluärii copiilor de cätre CJRAE/CMBRAE;

•eliberarea/transmiterea cätre pärinte de cätre CJRAE/CMBRAE a recomandärii de înscriere în clasa pregätitoare sau în grupa mare, dupä caz;

• solutionarea de cätre Comisia jude!eanä de înscriere în învätämântul primar/a municipiului Bucuresti de înscriere a copiilor în învätämântul primar (Comisia judeteanä de înscriere în învätämântul primar/a municipiului Bucuresti) a situatiilor exceptionale care necesitä amânarea înscrierii în învätantul primar.

 

 

5.

Transmiterea proceselor-verbale care cuprind listele cu numele copiilor rezultatele evaluärii, respectiv recomandarea de înscriere în clasa pregätitoare sau în grupa mare, dupä caz, de la unitätile de învätämânt prescolar sau CJRAE/CMBRAE cätre Comisia judeteanä de înscriere in învätämântul primar.

Directorul unitätii de învätämânt preuniversitar unde sunt înscrisi precolarii

27.04.2023

6.

Reconfigurarea, acolo unde se impune, de cätre inspectoratele scolare, a circumscriptiilor scolare, astfel încât sä asigure optimizarea procesului de cuprindere a copiilor în clasa pregätitoare, în situatia in care capacitatea unei unitäti de învätämânt nu permite cuprinderea in clasa pregätitoare a tuturor copiilor din circumscriptia scolarä stabilitä în anul lar anterior, recum si în alte situatii justificate,

Comisia judeteanä de înscriere în învätämântul primar

02.05.2023

 

cum ar fi eliminarea segregärii solare, rezultatä din

selectarea  criteriului mediului de rezidenta. 

 

 

 

Completarea validarea cererilor-tip de înscriere in învätämântul primar

 

 

7.

Completarea cererilor-tip de înscriere de cätre pärinti/tutori legal instituiti/reprezentanti legali, online sau la unitatea de învätämânt la care solicitä înscrierea copiilor;

Depunerea/Transmiterea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învätämânt la care solicitä înscrierea copiilor, inclusiv a recomandärii de înscriere in clasa pregätitoare, dupä caz, respectiv a declaratiei pe propria räspundere a documentelor necesare în copie simplä;

Validarea fiselor de înscriere generate de aplicatia informatica.

Comisiile de înscriere în învätämântul primar, din unitätea de învätämânt

Pärintii

Comisia judeteanä de înscriere în învätämântul primar

03.05.2023-

18.052023

 

Prima etapä de înscriere în învätämântul primar

 

 

8.

Procesarea de cätre Comisia nationalä de înscriere a copiilor în învätämântul primar (Comisia nationalä) a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicatiei informatice si repartizarea copiilor la scoala de circumscriptie;

Inspectoratele scolare pot decide extinderea activitätii didactice, în situatia unitätilor de învätämânt care au un numär mare de solicitäri de înscriere in clasa pregätitoare, în alte unitäti de învätämânt care au situatii disponibile.

Comisia nationalä 

Comisia judeteanä de înscriere în învätämântul primar

12.05.2023-

12.05.2023

9.

Procesarea la nivelul unitätilor de învätämânt, pe baza informatiilor din cererile-tip de înscriere din documentele depuse/transmise de pärinli/tutori legal instituiti/reprezentanti legali, a cererilor prin care se solicitä înscrierea la o altä unitate de învätämânt decât la scoala de circumscriplie, pe locurile rämase libere;

Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitätile de învätämânt, prin aplicarea criteriilor generale specifice de departajare si validarea de cätre

Comisia de înscriere în învätämântul primar, din unitäteade învätämânt

23.05.2023-

29.05.2023

 

consiliul de administratie al unitätii de învätämânt a listei candidatilor admisi în aceastä fazä;

Marcarea, în aplicatia informaticä, a cererilor-tip de înscriere pentru candidatii admisi in aceastä fazä.

 

 

10.

Procesarea de cätre Comisia nationalä a cererilor-tip de inscriere, cu ajutorul aplicatiei informatice, repartizarea la de circumscriptie a copiilor ai cäror pärinti/tutori legal instituiti/reprezentanli legali au solicitat înscrierea la o altä unitate de învätämânt decât la de circumscriptie, dar nu au fost din lipsä de locuri care au exprimat in aceastä fazä optiunea pentru înscrierea în scoala de circumscrptie.

Comisia nationalä

30.05.2023

ll.

Afisarea în unitätea de învätämânt, pe site-ul inspectoratului scolar a candidatilor înmatriculati a numärului de locuri rämase libere.

Comisia de înscriere în învätämântul primar, din unitäteade învätämânt

Comisia judeteanä de înscriere în învätämântul primar

31.052023

 

A doua etapä de înscriere în învätämântul primar

 

 

12.

Comunicarea, prin afiare la unitätea de învätämân,t pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaboratä de inspectoratul Scolar, Informarea Ministerului Educatiei de cätre Comisia judeteanä de înscriere în învätämântul primar/a municipiului Bucuresti cu privire la procedura specificä de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua. Procedurile vor viza modalitäti de comunicare transfer de documente online, dupä caz.

Comisia de înscriere în învätämântul primar din unitäteade învätämânt

Comisia judeteanä de înscriere în învätämântul primar

05.06.2023

13.

Depunerea/Transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unitätii de învätämânt aflate pe prima pozitie dintre cele trei opt iuni exprimate pentru

Comisia de înscriere în învätämântul primar, din unitätea

06.06.2023-

12.06.2023

 

etapa a doua de cätre pärintii copiilor care nu au fost în nicio unitate de învätämânt în etapa anterioarä sau care nu au participat la prima etapä. Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învätämânt aflatä pe prima pozitie în optiunile privind înscrierea copiilor

de învätämânt

 

14.

Procesarea la nivelul unitätilor de învätämânt a cererilor-tip de înscriere depuse de pärinti/tutori legal instituiti/reprezentanti legali, aplicând procedura specificä elaborata de inspectoratul pe baza criteriilor generale a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile; Completarea în aplicatia informaticä a datelor din cererile-tip de înscriere pentru candidatii înscri§i în aceastä eta ä.

Comisia de înscriere din unitätea de învätämânt

13.06.2023-

14.06.2023

15.

Afisarea la  unitatea de învätämânt a listelor finale ale copiilor înscrisi în clasa pregätitoare.

Comisia de înscriere în învätämântul primar, din unitätea de învätämânt

15.06.2023

16.

Centralizarea solutionarea de cätre inspectoratul scolar a cererilor pärintilor/tutorilor legal instituiti/reprezentantilor legali ai copiilor care nu au fost încä înscrisi la unitatea de învätämânt; Solutionarea de cätre inspectoratul icolar a oricärei alte situatii referitoare la înscrierea în învätämântul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului.

Directorii unitätii de învätämânt

Comisia de înscriere în învätämântul primar, din unitatea de învätämânt

Comisia judeteanä de înscriere in învätämântul primar

01.09.2023-

08.09.2023

 

 

25. Reponsabilitäti:
1. Conducerea unitätii de învätämânt:
26. asigurä implementarea procedurii operationale aprobate la nivelul unitätii de învätämânt;
27. emite decizia privind stabilirea componentei nominale a formatiunilor de studiu, în baza hotärârii

Consiliului de Administratie;

28. emite decizia privind stabilirea învätätorilor la clase.

9,2. Consiliul de Administratie al unitätii de învätämânt:

29. emite hotärârea privind stabilirea componentei nominale a formatiunilor de studiu, în urma repartizärii copiilor,
30. emite hotärârea privind stabilirea învätätorilor la clase, în urma tragerii la sorti.

-aprobä procedura de constituire a formatiunilor de studiu pentru învätämântul primar în anul scolar

2023-2024.

9.3. Comisia de înscriere a copiilor în învätämântul primar, de la nivelul unitätii de învätämânt:

31. elaboreazä afiseazä procedura de repartizare la avizierul unitätii asigurä publicarea acesteia pe site-ul scolii, dupä aprobarea în Consiliul de Administratie al unitätii de învätämânt;
32. primese verificä dosarele de înscriere în clasa pregätitoare;
33. întocmese lista copiilor în ordine alfabeticä;
34. realizeazä repartizarea elevilor pe clase, în functie de numärul de clase aprobate prin planul de scolarizare, conform procedurii aprobate în Consiliul de Administratie al unitätii de învätämânt;
35. aduce la cunosinta publicului informatiile privind repartizarea învätätorilor a elevilor pe clase, prin afisarea acestora la avizierul unitätii de învätämânt publicarea acestora pe site.

Anexe, înregisträri, arhiväri

Toate documentele dovezile pe baza cärora se realizeazä activitatea proceduratä se aflä în dosarele de secretariat in dosarul Comisiei de înscriere a copiilor în învätämântul primar, în anul §colar 2022-2023. Analiza revizuirea procedurii se face anual sau ori de câte ori apar modificäri ale reglementärilor legale cu caracter general intern pe baza cärora se desfaparä activitatea/activitätile care face/fac obiectul acestei proceduri.

 

II. Dispozitii finale

Comisia judeteanä monitorizeazä controleazä activitatea comisiilor de înscriere din unitätea de învätämânt, verificând respectarea legalitätii, a transparentei a prevederilor Metodologiei de înscriere a copiilor în învätämântul primar, inclusiv documentele depuse pentru înscrierea copiilor în clasa pregätitoare si iau mäsurile care se impun pentru respectarea legalitätii asigurarea drepturilor egale pentru toti copiii.

 

 

Strat nou ...

 

  Ştiri  
  ANUNT CONCURS INGRIJITOARE  
  2022-09-08 18:46:42  
 

 

ANUNȚ POST VACANT

 

În data de 28.09.2022, ora 10.00, Școala Gimnazială Nr.1 organizează concurs pentru ocuparea postului:

  • ÎNGRIJITOR GRUPĂ PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR LA ȘCOALA PRIMARĂ MUSTĂȚEȘTI/ GPP MUSTĂȚEȘTI – 1 post

Postul este de tip contractual, pentru o perioada nedeterminată,  cu un program normal de lucru de 8 h/zi.

Dosarul va conține în mod obligatoriu urmatoarele documente:

1.      Cererea de înscriere la concurs adresată directorului Școlii Gimnaziale Nr.1, Valea Iașului;

2.      Curriculum vitae, redactat potrivit H.G. nr. 1021/26.06.2004 pentru aprobarea modelului European de curriculum vitae;

3.      Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;

4.      Copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițîilor specifice ale postului solicitat de autoritate;

5.      Carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;

6.      Cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;

7.      Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 2 luni anterior derulării concursului de către medicul de medicina a muncii;

8.      Apreciere de la ultimul loc de munca.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Termen depunere dosare:

Dosarul se depune la secretariatul Școlii Gimnaziale Nr.1 Valea Iașului, până la data de 14 septembrie 2022, ora 15.00

 


Conditii de participare:

Poate participa la concursul pentru ocuparea unui post vacant persoana care îndeplinește urmatoarele condiții, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.


Conditii specifice de participare:

a)  Studii generale sau studii medii;

b)  Abilităţi de relaţionare-comunicare cu elevii/preșcolarii, părinții și personalul unităţii de învăţământ;

c)   Abilităţi pentru munca în echipă;

d)   Disponibilitate pentru program flexibil (intrerupt,prelungit);

e) Cunoștințe privind folosirea cunoștințelor de lucru și a produselor de curățenie;

f) Efectuează și alte sarcini trasate de către conducere în limita capacității sale fizice și intelectuale;

g) Cunoștințe de legislație privind locul de muncă;

h) Cunoașterea și respectarea regulamentului de ordine interioară;

i) Să aibă domiciliul cât mai apropiat de locul de muncă.

 

Concursul se organizeaza la sediul Școlii Gimnaziale Nr.1 Valea Iașului..

 

Candidații care au dosarul complet, susțin următoarele  probe:

1)       28 septembrie 2022, ora 10:00: proba scrisă;

2)       28 septembrie 2022, ora 13.00: proba practică;

3)       28 septembrie 2022, ora 14:00: proba interviu

Rezultatele se afișeaza la avizierul școlii în data de 28 septembrie 2022, ora 17.00. Contestațiile se depun la secretariat în data de 30 septembrie 2022, între orele 14.00 și 18.00.

 

Tematica și Bibliografia stabilită pentru concurs:

•         Reguli de efectuare a curățeniei în școala.

•         Metode de dezinsecție  si dezinfecție;

•         Noțiuni fundamentale de igienă;

•         Securitate si sănătate în muncă și PSI.

 

Bibliografia:

 

Legea nr. 319\2006 referitoare la sănătatea si securitatea în muncă;

Legea nr. 307\2006 referitoare la apărarea împotriva incendiilor;

Norme de igienă privind unitățile pentru ocrotirea, educarea si instruirea copiilor   și tinerilor – Ordin Ministrului Sănătătii nr. 1955/18.10.1995

 

 
  Perioada de înscrieri la gradinită  
  2022-06-07 13:03:38  
 

Părinții își pot înscrie copiii cu vârste cuprinse între 3-5 ani la grădiniță în anul școlar 2022-2023, începănd cu data de 16.05.2022, în cazul celor care se reînscriu, iar din 30.05.2022 se mai fac înscrieri pentru cei care frecventează prima data o gradinită

 
  SITUAȚIE VACCINARE  
  2021-10-31 16:27:14  
 

La Școala Gimnazială Nr. 1 Valea Iașului s-a vaccinat un procent de 48% din personalul angajat.

 
  CITEȘTE-MI 100 DE POVEȘTI  
  2021-03-13 22:18:55  
 

Școala noastră este înscrisă în Programul ”Citește-mi 100 de povești”, Asociația Ovidiu.ro. Prin intermediul acestui proiect vom apropia copiii de lumea cărților, le vom capta atenția și le vom dezvolta interesul pentru lectură.

 
  Inscrierea la clasa pregatitoare  
  2019-02-24 09:42:47  
 

28.02.2019 - ZIUA PORTILOR DESCHISE

26.02 - 20.03.2019 - Realizarea evaluarii psihosomatice a copiilor

26.02 - 22.03.2019 - Comunicarea rezultatului evaluarii

4 - 22.03.2019 - Completarea cererilor de inscriere in clasa pregatitoare

11.04.2019 - Afisarea listei finale a copiilor inscrisi in clasa pregatitoare

 
  Selecția pentru clasa pregătitoare  
  2016-03-13 05:46:44  
 

             CLASA PREGĂTITOARE

                 În situaţia în care pentru o anumită şcoală sunt mai multe solicitări decât numărul de locuri disponibile departajarea copiilor înscrişi se va face în raport cu următoarele criterii:

a) existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului;

b) existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de ambii părinţi sau provine de la o casă de copii;

c) existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de un părinte sau provine dintr-o familie monoparentală;

d) existenţa unui document care dovedeşte că unul dintre părinţi este cadru didactic/cadru didactic auxiliar/angajat în învăţământ;

e) existenţa unui frate/a unei surori a copilului, înmatriculat/înmatriculată în unitatea de învăţământ la care se solicită înscrierea.     

                 Unităţile de învăţământ pot stabili criterii specifice, pe lângă cele obligatorii de mai sus, în cazul în care există mai mulţi copii care nu pot fi departajaţi de criteriile anterioare. Este interzisă includerea printre criteriile specifice a oricăror tipuri de teste, examene, etc. Stabilirea criteriilor specifice se face la începutul perioadei de înscriere şi se anunţă public. Modificarea lor ulterioară este interzisă. În cazul în care la o unitate de învăţământ, pe ultimul loc liber, este înmatriculat un copil din altă circumscripţie şcolara, fratele său geamăn/sora sa geamănă va fi admis/admisă la aceeaşi unitate de învăţământ, peste numărul de locuri alocat.

 
  Scrisoare pentru parinti  
  2016-02-02 17:23:27  
 

Dragi părinţi,

 

Vă invităm să veniţi alături de noi, pentru a derula proiectul de parteneriat „Școală-Familie”. Împreună vom construi o relaţie mai bună între şcoală şi familie, pentru binele copilului dumneavoastră.

Acest program nu-şi propune să substituie clasicele şedinţe cu părinţii, dar pe lângă acestea este bine să se lucreze şi altfel cu părinţii, pentru dezvoltarea colaborării şcoală – familie.

În timpul întâlnirilor se vor aborda diverse teme, de larg interes pentru dezvoltarea şi educarea copilului. Temele vor fi abordate într-o manieră atractivă, cu pronunţat caracter interactiv. Pentru început ne vom cunoaște mai bine, iar apoi vom participa la multe acțiuni benefice în formarea personalității copilului.

Succesul copiilor noştri depinde de noi. Vă aşteptăm!

 

Prof. înv. primar

Grigore Maria Ionela